International pris til København for turismeudvikling

Da København i år 2000 var med til at starte netværket BesteCities.net var målet at optimere og udvikle byens konkurrencedygtighed i den internationale kamp om kongresser.



Netværket belønnes nu med en international pris for ”Professional Development”. Det er Georgia Tech’s Economic Development Institute (EDI), der i sin årlige analyse af turismeprojekter kårer BestCities.net som vinder.



Alliancen BestCities tæller Boston, Cape Town, Dubai, Melbourne, København, Vancouver og Edinburgh. Internationale kongresser turnerer typisk mellem verdensdelene, så medlemsbyerne i BestCities er kun sjældent i direkte konkurrence med hinanden om en bestemt kongres.

Derfor er der i BestCities-regi både erfa-grupper, vidensudviklingsprogrammer og markedsanalyser samt fælles markedsførings og salgsfremstød, oplyser Wonderful Copenhagen.



Salgs- og marketingdirektør samme sted, Ole Andersen, siger: ”BestCities Netværket giver mulighed for at benchmarke og forbedre vores produkt, hvor alle arbejder med at tiltrække internationale kongresser. Vi har store forventninger til, at samarbejdet kan få afgørende betydning for at vinde endnu flere kongresser til København.”



Sidste år genererede internationale kongresser en omsætning til København på over 620 mio. kr.

Skrevet af