Bedre kundeservice styrker Ryanair

ryanairEuropas største lavprisselskab har haft hurtigt stigende passagertal i august, helt i takt med bedre kundebehandling, skriver The Guardian.

Ryanair blev i 2013 kåret af læserne af forbrugermagasinet ’Which?’, som selskabet med den dårligste kundeservice og blev i offentligheden udsat for vittigheder på grund af sin legendarisk ringe behandling af kunderne.

Det fik den berygtede topchef Michael O’Lerary til i november sidste år at fastslå, at selskabet ikke længere ville ’pisse folk af unødvendigt’.

Det har tilsyneladende givet resultater, for Ryanair har præsenteret passagertal på 9,4 millioner i august, hvilket er en stigning på 4% i forhold til august sidste år, skriver business.dk.

Blandt de tiltag, der har styrket kundevenligheden er muligheden for sædevalg, mindre strikse regler for kabinebagage, nedsatte gebyrer og mildere bookingbetingelser. Samtidig har selskabet moderniseret hjemmesiden, introduceret mobil-app og planer om at flyve til flere lufthavne i by-centre, og kæle mere for de forretningsrejsende.

Forbilledet for Ryanairs forbedrede kundebehandling er det næststørste lavprisselskab, easyJet, som i august havde 6,6 millioner passagerer – en vækst på 8,4%. Kabinefaktoren steg med 1,4 procentpoint til 94,2%.

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.