Bedre reklame kan Danmark aldrig få

Det var det største idrætsarrangement nogensinde i Danmark. Et verdensmesterskab i cykling. Hvilken præstation af det arrangerende forbund, 700 frivillige og et glad feststemt publikum. Om det var så var DFDS-båden til Oslo, da ventede den i to timer for at få de måske lidt skuffede nordmænd med hjem.

Der var fest og farver, blafrende dannebrog, kaffe i haverne langs ruten. Smukke Tv-billeder ovenfra, ned over København med slotte og kanaler og op langs Strandvejen med det glitrende Øresund, til afslutningen i Holte.

Med den slags store idrætsbegivenheder behøver marketingfolkene såmænd ikke gøre sig de store anstrengelser. De kan alligevel aldrig købe sig til en lignende reklame. De kan til gengæld hjælpe til med, at Danmark får flere store idrætsbegivenheder de kommende år.

Vel har det da været møg irriterende med trafikomlægninger i den forløbne uge, men det koster det nu engang at være arrangør af den slags begivenheder. Hvordan tror man ikke det bliver i London til næste år under De Olympiske Lege?

Tak til vejrguderne. Vi skulle vente meget længe på det herlige søndagsvejr, men da vi havde mest brug for det, var det her.

 

Skrevet af Ejvind Olesen