Bella Center brygger bæredygtig kaffe

kaffe bondeUDSTILLINGSCENTRE: I Bella Center skal det være slut med kaffe, som ikke har en høj standard. Derfor bruger koncernen nu et større millionbeløb på at servere en udvalgt og bæredygtig kaffe med navnet Orang Utan.

Projektet er endnu et af Bella Centers bæredygtige initiativer for forsat at skabe en god forretning med en ansvarlig indkøbspolitik. Kaffen fra Orang Utan Coffee bliver for første gang serveret på modemessen CIFF, som netop nu afvikles i Bella Center. Det er en højkvalitetskaffe dyrket på Sumatra i et beskyttet naturområde, hvor der arbejdes på at bevare regnskoven og dermed de truede orangutangers eksistens, oplyser Bella Center.

I Bella Center-koncernen, som også omfatter hotellerne Bella Sky Comwell og Crowne Plaza samt Forum i København, bliver der årligt serveret flere millioner kopper kaffe. Baggrunden for det nye kaffekoncept er først og fremmest, at trenden peger mod, at der drikkes mere kvalitetskaffe. Samtidig er mange arenaer og messecentre ikke ligefrem kendt for at servere kvalitetskaffe.

’’Vi har fundet den bedste kaffe på alle parametre, både hvad angår kvalitet, ristning og bæredygtighed, og så har vi samtidig investeret i markedets bedste maskiner for at sikre den optimale brygning og håndtering,” siger Bella Centers koncernchef, Allan L. Agerholm, og tilføjer: ”Vi arbejder konstant med at skabe en god forretning, som går hånd i hånd med en ansvarlig indkøbspolitik, og derfor har det været et nøgleparameter at finde en kaffe som er fuldt bæredygtigt. Det giver os også en konkurrencefordel, at vi, ud over at servere en god kaffe, også har mulighed for at fortælle den gode historie, så folk kan huske vores varemærke.”