Bravo Tours glad for status quo

Lad bare de andre skære de trykte programmer væk. Lad bare de andre skære ned på rejselederstaben, eller have skandinaviske guider på et uforståeligt svensk. Sådan er det ikke i Bravo Tours.

 

”Vi fortsætter med store printprogrammer, og vi fortsætter med danske rejseledere,” sagde adm. direktør Peder Hornshøj i går ved præsentationen af det nye sommerprogram og tilføjede:

 

”Vi er parate til at skrue op på produktionen, men ellers budgetterer vi igen i 2012 med 140.000 gæster, som vi også havde i år. I 2010 havde vi ganske vist 147.000, men uroen i Nordafrika kostede i år. Vi tror på, at vi får en del tilbage i det kommende år.

 

Ruten til de tidligere dansk Vestindiske Øer til St. Thomas og St. Croix går over al forventning. Allerede i september havde vi solgt 83 procent af hele udbuddet i vinter, og vi kommer igen næste år. Langt de fleste tager en uge på St. Thomas og en uge på St. Croix. ”

 

”I kommer nu med et stort flot program på 220 sider. Andre mener, at de elektroniske medier er vejen frem ?”

 

”Ja, men vi er også gået 100 sider ned. Vi kan også godt følge udviklingen og er også med på sociale medier, men vort publikum sætter stor pris på kataloget. Det vil de ikke undvære. Det samme gælder de danske rejseledere, og vi har ikke svært ved at finde dem.”
En fjerdel af programmet, og især til Tyrkiet, er nu all inklusive. Tager man antallet af gæster i sommerferien nærmer det sig 50 procent.

 

”Jeg kan godt se, at det kan blive en trussel mod det lokale miljø, selv vil jeg foretrække at komme ud og spise om aftenen. Men især for familier med børn er det anderledes,” slutter Peder Hornshøj.

Skrevet af Ejvind Olesen