Bravo Tours rejsesalg på Facebook

Bravo Tours lancerede for nylig et forum med navn Afbudsrejser på Facebook, og har derigennem fået næsten 40.000 kontakter.

 

”Vi bruger Facebook til at reklamere for de sidste charterrejser på selve afrejsedagen. Der er overraskende mange, der søger efter sådanne rejser, der ofte sælges billigt”, siger Bravo Tours adm. direktør, Peder Hornshøj, som understreger, at det er ganske få rejser, der sælges på den måde.

 

”50% af vores rejser sælges et halvt år før afrejsen, og 90% er solgt en måned inden afrejsen. Venter man til sidste øjeblik risikerer man, at der er helt udsolgt, eller at priserne er steget”, siger han.

 

”Mange mennesker tjekker rutinemæssigt, om der er nye meddelelser på Facebook. På den måde kan vi komme i kontakt med tusinder af mennesker i løbet af få sekunder. Et socialt, elektronisk medie er ofte både hurtigere og mere effektivt end en annonce i en avis, når enkelte rejser skal sælges her og nu”, slutter Peder Hornshøj.

Skrevet af Flemming Juul