Bravo Tours undskylder overfor konkurrent

Fredagens historie i Take Off Weekly om, at Tyrkiet Eksperten har mistet kunder til Bravo Tours efter DR’s forbrugerprogram, Kontant, tirsdag i sidste uge beskæftigede sig med Scanway/Tyrkiet Eksperten, bygger på forkerte oplysninger fra Bravo Tours’ informationschef, Bent Bernardi Sørensen.
Sådan lød meldingen i går, mandag, fra Bravo Tours’ adm. direktør, Peder Hornshøj.

 

”Det er uheldigt, og vi beklager meget de fejlagtige oplysninger over for såvel Scanway/Tyrkiet Eksperten som Take Offs læsere,” sagde adm. direktør for Bravo Tours, Peder Hornshøj, mandag til Take Off.

Take Off citerede fredag Bravo Tours’ informationschef for, at Bravo Tours havde fået op mod 60 nye kunder i kølvandet på DR Kontants omtale af dårlig kundeservice og rekord mange klager i Pakkerejseankenævnet over Tyrkiet Eksperten. I går afviste Tyrkiet Ekspertens kommunikationschef, Morten Ravn, i Take Off, at man havde mistet kunder pga. Kontant-programmet.

 

Nu siger Peder Hornshøj til Take Off: ”Vores informationschef må have misfortolket tal fra salgsafdelingen, det var i hvert fald ikke korrekte oplysninger, der blev givet til Take Off. Det er uheldigt, og vi beklager meget over for såvel Tyrkiet Eksperten som Take Offs læsere, at der blev givet fejlagtige oplysninger.”

 

”Bravo Tours ønsker på ingen måde at medvirke til negativ omtale af andre selskaber. Sådan fremgik det ellers af artiklen i Take Off Weekly i fredags, og det kan jeg kun tage afstand fra,” siger Peder Hornshøj og tilføjer:

 

”Det virkede ukollegialt og uprofessionelt fra vores side, og det kan jeg kun undskylde og vil sørge for, at det ikke sker igen. Det er noget af en udfordring at komme i vridemaskinen, som Tyrkiet Eksperten gjorde i TV-udsendelsen. Det synes jeg, de klarede godt på en sober og troværdig måde, så der var overhovedet ingen grund til at kommentere dette fra anden side.”

 

Skrevet af Henrik Baumgarten