Bryggeri lægger navn til Københavns multiarena

royal arena multiarena ørestadI starten af 2016 får København omsider den længe efterspurgte multiarena til f.eks. musik- og sportsbegivenheder. Det danske bryggeri Royal Unibrew laver aftale med bygherren om, at arenaen skal hedde Royal Arena.

”Royal Arena bliver vigtig for Københavns evne til at tiltrække store sport- og musik-events, som hovedstaden ikke før havde kapacitet til. Navnet Royal Arena passer godt til arenaen, der bliver Danmarks nationalarena,” sagde direktør for Royal Unibrew i Danmark, Carsten Nørland, til formiddag til takeoff.dk

Carsten Nørland var indtil udgangen af sidste måned salgs- og marketingsdirektør i Københavns Lufthavn.

Royal Unibrew står i bl.a. Danmark bag varemærker som Faxe Kondi, Nikoline, Pepsi, Heineken m.fl.

”Royal er synonym med rockscenen, hvor vi støtter mange unge fremadstormende rock-navne og hjælper nye bands. Pepsi er i forvejen på verdensplan associeret med bl.a. popmusik, Faxe Kondi er det med sport ligesom Heineken jo bl.a. er sponsor for Champions League i fodbold,” siger Carsten Nørland. Han vil ikke oplyse, hvor meget Royal Unibrew betaler for at være navnesponsor, men oplyser at kontrakten er på fem år med mulighed for forlængelse.

Sponsoraftalen om Royal Arena er resultat af sponsoraftale mellem Royal Unibrew og Danish Venue Enterprise, der skal opføre arenaen i Ørestad.

”Royal Arena er et fantastisk navn for arenaen, navnet vil blive sagt millioner af gange de kommende år. Partnerskabet med Royal Unibrew giver os tæt relation til et af ​​Danmarks stærkeste brands af drikkevarer, og vi er forenet og engageret i at skabe den bedste platform for store oplevelser i Royal Arena i mange år fremover,” siger Dan Hammer, adm. direktør for Danish Venue Enterprise.

Aftalen er Royal Unibrews mest omfattende inden for sport og underholdning, og parterne vurderer, at den er en af de fem største af sin art i Norden.

”For Royal Unibrew er denne aftale interessant, fordi vi med navnet får en meget stor synlighed i forbindelse med Københavns og hele Danmarks nye arena. Det er utroligt attraktivt og set fra et markedsføringsperspektiv noget, vi er meget stolte af,” siger Carsten Nørland i den officielle pressemeddelelse.

Ud over retten til at lægge navn til Royal Arena betyder aftalen, at Royal Unibrew vil samarbejde med arenaen om udvikling og indretning af barer, udskænkningssteder og lounges til de 15.000 gæster, det nye byggeri kommer til at rumme. Desuden bliver Royal Unibrew hovedleverandør til udskænkningsstederne.

Med ​​Royal Arena kommer København på linje med andre store byer som Hamburg, Berlin og Stockholm. Royal Arena får plads til 15.000 gæster ved koncerter og cirka 12.500 til sportsarrangementer og får et eksklusivt VIP-niveau for arenaens kommercielle samarbejdspartnere. Parterne forventer, at der vil blive afholdt op til 60-80 arrangementer om året, hvilket er en høj frekvens i forhold til andre arenaer.

Danmarks hidtil eneste multiarena er den berømte Boxen ved Messecenter Herning.