Hæder til danske turistorganisationer

Vinderne blev præsenteret forleden på VisitDenmarks Temakonference.



Katalogprisen 2004 gik til Hirtshals-Tornby-Tversted Turistbureau for ”Ferie uden filter.”

”Et anderledes, upoleret og ærligt katalog, der fortæller stærke historier og finder særpræget ved destinationen med en unik vinkel,” lød noget af begrundelsen.



Kampagneprisen 2004 endte hos nordjyske ”Toppen af Danmark” for ”Branding af lysets land.”

Om vinderen siger juryen: ”Et gennemført kampagneoplæg, hvor konceptet om ”lyset” som bærende tema giver en stærk og klar profilering af destinationen.”



Udviklingsprisen 2004 kom til Destination Bornholm for hjemmesiden: cykel.bornholm.info

Et, ifølge juryen, ”nyskabende og rigtig godt værktøj for den ”almindelige” cykelferieturist og cykelentusiasten. En meget alsidig hjemmeside med højt informationsniveau og masser af tips og råd.”



Low cost-prisen 2004 gik til sydsjællandske Feddet Camping for ”Ferie på landet”

Om vinderen i den nye kategori fremhæver juryen bl.a.: ”Bidraget viser på en spændende måde området og aktivitetsmulighederne for læseren. Med storytelling guides man gennem fortællinger om alt fra livet på egnen, svenskerkrige og særlige naturoplevelser.”



TURISMENS FÆLLESRÅDS INITIATIVPRIS

Merete Trojel fik 75.000 kr. som modtager af Turismens Fællesråds Initiativpris på temakonferencen. Ved prisuddelingen sagde formanden for initiativprisen, Frederik Heegaard:



”Merete Trojel har i sit virke opfyldt flere kriterier for at modtage Initiativprisen, herunder at virke som et godt eksempel for andre aktører i dansk turisme. Hun har udvist en imponerende entreprenørånd samt mod og styrke til for egen regning at opbygge en turismevirksomhed, som med tværgående samarbejde mellem aktører i dansk turisme har skabt markante og synlige resultater. Merete Trojel har direkte såvel som indirekte udnyttet og skabt vigtige synergieffekter, som er kommet flere turismevirksomheder samt områder og regioner til gavn.”

Skrevet af