Det kan betale sig at klage

Rejseankenævnet får flere klager efter utilfredsstillende ferierejser, skriver 24timer ifølge epn.dk. Og statistikken viser, at det kan betale sig at klage. Over halvdelen af de 380 kendelser, der sidste år kom fra Rejseankenævnet, endte til fordel for klageren og hertil kommer de forlig, der er indgået direkte mellem kunde og arrangør, skriver epn.dk.

Hvad der kan – eller ikke kan – klages over, er der ingen regler for, men der skal være en vis rimelighed i en klage, før den kan tages alvorligt.

”Man kan ikke sige, at ‘det er urimeligt’ at klage over noget. Det kommer an på, hvad man er blevet lovet. Står det i kataloget eller på ordrebekræftelsen, så skal man have det. Ellers kan man klage”, siger medarbejder i Forbrugerrådet og medlem af Rejseankenævnet Claus Jørgensen til 24timer.

”Hvis man er blevet lovet balkon skal det fremgå af ordrebekræftelsen. Hvis ikke, skal man få det tilføjet. Ellers kan man ikke klage over det efterfølgende”, siger han.

Skrevet af