D’Angleterre solgt til islændinge

De nye islandske ejere af Hotel D’Angleterre har så stærk en tro på hotellets brand, at de har planer om at etablere flere hoteller med samme navn og i samme stil.

”Det er ikke udelukket, at der skal flere hoteller med i gruppen, og navnet D’Angleterre kan bruges på andre hoteller,” siger Jon Thor Hjaltason, der var i København i går sammen med Bjarni Gunnarsson som repræsentanter for islandske Nordic Partners, der har købt Remmen Hotels, som udover Hotel D’Angleterre også omfatter Hotel Kong Frederik og Hotel Front.

De nye ejere ønsker endnu ikke at løfte sløret for, hvad der skal ske med Hotel D’Angleterre eller de to andre hoteller.
”Vi er tilfredse med ledelsen og medarbejderne. Vi vil først kigge nærmere på det, inden vi foretager os noget,” siger Jon Thor Hjaltason.

Det seneste årsregnskab fra Remmen Hotels viser en omsætning på 163 mio. kr. og et overskud efter skat på 2,9 mio. kr. Parterne har ikke ønsket at afsløre prisen for hotellerne og restauranten, men den tidligere stolefabrikant Lorenz Jørgensen, som sidste år solgte Plaza Hotel Group, vurderer, at prisen kan være op til 700 mio. kr.
”160 mio. kr. er en flot omsætning. Det svarer til over 400.000 kr. pr. værelse på de 360-370 værelser. Det er ikke så dårligt. Det er oppe i den øvre ende,” siger Lorenz Jørgensen.

(Berlingske Tidende, d. 13. september, 2007)

Skrevet af