Flere og flere kombinerer forretningsrejser og ferie

Sidste år foretog danske forretningsfolk i alt godt 2,3 millioner forretningsrejser, og stadig flere af dem går til udlandet. I 2006 gik halvdelen af rejserne til destinationer uden for Danmarks grænser. Sverige og Tyskland ligger højt på ranglisten, men de over­søiske markeder betyder stadig mere for danske virksomheder, og især USA er et populært mål for forretningsrejsende.

Med adskillige rejsedage om året forsøger mange forretningsfolk at kombinere rejserne med familieferie. Patrick Sorge, der er salgs- og marketingdirektør for forretningshotelkæden Hyatt Regency i Boston, fortæller, at man i Hyatt-kæden arbejder målrettet på at tiltrække familier og ferierejsende.
”Vi har en klar overvægt af forretningsrejsende, men har stadig større succes med også at få ferierejsende ind på vore hoteller, ikke mindst på ugens sidste dage. Vi laver særlige familiepakker, som er yderst populære, og den lave dollarkurs gør det især attraktivt for europæiske turister,” siger han.

(Berlingske Tidende, d. 3. september, 2007)

Skrevet af