Fredagsklummen

Det er ikke sikkert, det altid er en god ide med et hamskifte, når man er et kendt rejsebureau. – Aflæggeren for Spies Rejser i form af Simons Rejser var en dårlig ide. Dania skiftet til Riis Rejser virker ikke overbevisende, og måske skulle 65 Ferie have taget springet fuldt ud, da man gik over til nyt logo. – Hvad mener du ?



HEIDI MAAK er en ny og spændende, kvindelig leder af stort et dansk rejsebureau som 65-Ferie. Hvis man ikke vidste det i forvejen, kunne man læse det i seneste udgave af Take Off. Nye koste skal feje i det ærværdige gamle bureau med det gamle navn, som ikke lader megen tvivl tilbage om, hvem man henvender sig til.



Til spørgsmålet om ikke 65-Ferie skal have en underafdeling (nyt brand) med fiksere navn svarer hun:



Det er en proces, vi har diskuteret. Måske er 65 -Ferie et åndsvagt navn, men vi har et stort stampublikum, som forbinder det med kvalitet og tryghed. Som en begyndelse har vi ændret logo til “5 & 60 Ferie”. Vores målgrupe er fra 50 år og opefter.



Om Dania rejser siger Heidi Maak senere: “Vi var interesseret i deres operakunder. Men efter at have læst regnskaberne, ville vi ikke betale 17-18 mio. kr. som Dania efter vores skøn er købt for . Vi har respekt for Riis Rejser, men forstår ikke, at man bruger millioner på at købe Dania – og så droppe varemærket.”





JEG HAR i tidernes morgen været ansat i det daværende Ungdommens Rejsebureau. Her var et varemærke, der ville noget. Ingen deltagere over 30 år. Og dog! Mangen en ungersvend lidt over 30 ville gerne med, når nu de dejlige piger var fem eller ti år yngre. Det så vi gennem fingre med. Og bedyrede hver gang, at det var en undtagelse.



Og det var vel at mærke sobre rejser, godt humør og livsglæde. Årligt deltagertal ca. 5.000. Ingen personer af det modsatte køn delte værelse, hvis de var under 18 år. Med mindre der forelå skriftlig tilladelse til os – fra begge hold forældre!



Ungdoms rejser med relation til navnet i dag, har vi så sent som i denne uge set uheldige eksempler på. Nu falder der oven i købet officielle advarsler. Men Ungdommens Rejsebureau var jo det perfekte navn den gang i begyndelsen af 60’ erne.



Jeg har altid ment at det rigtige mix af unge og ældre på en rejse giver de største oplevelser.



Tilbage til 65-Ferie med en målgruppe på 50 og opefter. Synes du bureauet skulle have skiftet navn?



Stem i quick poll.

Skrevet af