Turistdirektør efterlyser lokalpatrioisme

Han syntes der er en tendens til at Århusianere har mindreværdskomplekser, især overfor København, men det er der ingen grund til, siger han til Jyllands Posten.
»Når VisitDanmark tidligere sendt kampagnemateriale ud, var det oftest med et foto af Nyhavn i København – nu dukker også den fritlagte Århus Å også op som et godt billedargument for at besøge Danmark,« siger han. Turistdirektøren, der har siddet et år på posten, har mange ønsker for, hvordan byen bliver mere attraktiv for turister, blandt andet vil han gerne have flere store events til byen, og så vil han gerne have en afklaring på spørgsmålet om Århus skal have en international lufthavn. Derudover vil han gerne fejre hundredeåret for landsudstillingen 1909.
Når Jørgen Hansen gør status over sit første år som turistdirektør, ser han flest positive tegn:
»Konkurrencen på turismeområdet bliver fortsat stærkere, men jeg konstaterer også, at der sættes mere og mere fokus på turisme og en accept af, at vi skal samarbejde i byen om at løse opgaverne,« siger han til Jyllands Posten.

Skrevet af