Air France sagde i weekenden, at det i april begyndte udskiftning af nogle sensorer på dets Airbus-flys, fordi de havde tendens til overisning. Meldingen kommer efter spekulationer om, at ældre sensorer kan være skyld i flystyrtet på AF Flight 447 i sidste uge, hvor 228 omkom ca. 800 km efter starten fra Rio de Janeiro til Paris.
Undersøgere af flystyrtet sagde i weekenden til BBC, at sensorerne på Air Frances Airbus 330 sendte “usammenhængende data” i minutterne før det styrtede.
I lørdags sagde Air France, at det i maj 2008 begyndte at registrere “tilfælde af mistet flyhastigheds information” med dets A330 og A340’ere.
Airbus havde anbefalet at udskifte de berørte sensorer, hvilket Air France havde gjort.
Bjergningsarbejdet fortsætter. Der findes fortsat vragdele, og i aftes havde man fundet 17 lig blandt de 228 omkomne. De bliver sejlet ind til Recife i Brasilien, hvor man vil forsøge, at identificere dem. Primært ved at finde ejerdele. Men arbejdet er yderst vanskeligt efter så lang tid.
Tagget med: Air France