Klager over hotelskift steg mest

Det værste et rejsebureau kan byde en kunde er et andet hotel end det, der er købt og bestilt. Det viser oversigten over de 289 behandlede klager i Rejse-Ankenævnet sidste år.



Hele 18% vedrører en klage over, at kunde har fået et andet hotel end det bestilte og bekræftede, en stigning på 7%.



Næsthøjest ligger klager over bureau- og guideservice, dog kun en svag stigning på godt en procent. Klagerens afbestilling af rejsen er steget til det dobbelte, nemlig 3%.



Interessant er det imidlertid, at over 4% af klagerne er over krydstogter, mere end en fordobling fra året før. Til gengæld er der kommer betydeligt flere danskere på krydstogt, så stigningen er maske naturlig. Alligevel er det et højt tal, når man ser på den samlede liste.



REKORD FOR KRYDSTOGTSKIBE




Apropos krydstogter: igen i år sætter antallet af krydstogtskibe i København rekord. 282 skibe har meldt deres ankomst, og Wonderful Copenhagen vurderer, at det vil tilføre København en omsætning på 578 millioner kroner. De mange skibe medbringer 280.000 passagerer.

Skrevet af