København – Sydney med A380: Pris 100.000 kr.

“Prisen bliver på omkring 100.000 kr.,” oplyser Allan Hoffery, salgsdirektør, Singapore Airlines, til Stand By. Samlet flytid omkring 24 timer. Dog flyves kun med Airbus 380 fra London til Sydney over Singapore. Airbus 380 er ikke planlagt fra København, bl.a. fordi den er for stor til Københavns Lufthavn. Så første del af flyveturen sker på Business Class til og fra London, fordi ingen fly på denne rute har 1. klasse.

Derefter videre med A380 i Suiter til Singapore og Sydney. Suiterne er en forbedret udgave af 1. klasse, hvor hver enkelt passager har et lille nærmest aflukket, privat rum, som kan indrettes både som et soveværelse og kontor. I A380 er også to dobbeltsuiter med dobbeltsenge. En suite koster omkring 30 procent mere end en 1. klasses billet. Hvis man flyver fra København til Singapore med Singapore Airlines på Business Class og derefter direkte videre til Sydney i en Suite koster det omkring 70.000 kr.

“Nogle forretningsfolk vil gerne betale prisen for at kunne have privatliv og kunne lave forretninger ombord på flyet, og komme så friske og udhvilede frem som muligt. I de sidste par måneder har vi haft venteliste på Business Class og 1. klasse. Der er heller ikke nogen indikation på, at det skulle blive svært at sælge Suiterne,” siger Allan Hoffery til Stand By. De hidtil dyreste flybilletter har været med Concorden. Her kostede en London – New York t/r i 2003 7.000 US Dollars (omkring 45.000 kr.) .

Læs artiklen om den store præsentation af A 380 på Airbusfabrikken i Hamburg i Stand By december.

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.