Cocalosseum

Interesserede firmaer kan til gengæld få mulighed for at benytte mulige reklamepladser ved de berømte antikke turistattraktioner, og det har lynhurtigt fået folk til at gætte på, om for eksempel Coca Cola kunne være interesseret.

 

I betingelserne som blev publiceret i sidste uge fremgår det, at virksomheden skal stå for alle omkostningerne i forbindelse med restaureringen af Colosseum. Til gengæld vil det udvalgte firma få reklamerettigheder på Roms største turistattraktion. Hvert år besøger mere end fem millioner turister Colosseum. Billetindtægterne på omkring 250 millioner kroner går til vedligehold af alle byens monumenter.

Sponsoren skal kunne bruge navn og logo på billetterne. Hertil kommer så muligheden for at gennemføre private guidede ture og filmrettigheder i forbindelse med restaureringsprocessen. Den største gulerod er måske muligheden for at opsætte 2,5 meter høje reklameplakater rundt på selve bygningsværket.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.