Lavprisflyselskaber vælger Amadeus

I løbet af de seneste 12 måneder har seks flyselskaber valgt Amadeus Customer Management IT Solution. De senest tilkomne er mexikanske VivaAerobus og det colombianske AerOasis. Platformen er en integreret løsning, der håndterer samtlige kundeprocesser fra booking til bagagehåndtering så det fremmer virksomhedernes vækstmål og strategier for øgning af indtægterne.

”Stabiliteten og ydeevnen gjorde, at vi kunne tilpasse vores systemer efter kundernes behov”, siger Hans-Petter Aanby, informationschef hos Norwegian. ”Sammenlignet med vores gamle system repræsenterer Amadeus en alsidighed, der sikrer en tydelig strategi for opgradering og udvikling både i dag og i fremtiden”.

Markedet for lavprisflyselskaber er kendetegnet af en eksplosiv tilvækst verden over. Det kræver en fleksibel løsning, der let tilpasses de dynamiske forretningsmodeller. Amadeus CMS-platformen til lavprisflyselskaber omfatter salg, web, callcenter, registrering og kontrol af flyafgange. Platformen understøtter alle former for flyselskaber uanset størrelse og geografisk placering.

I Skandinavien anvendes platformen af Norwegian og FlyNordic.

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.