Vekselfirma sur på konkurrent

“Hver uge får vi henvendelser fra utilfredse kunder, der har vekslet i lufthavnen og vil klage over gebyret. De tror, at de har handlet hos os,” siger Forex Danmarks marketingkoordinator Maria Åberg Jensen til Rejseliv.dk



Siden italienske Forexchange i maj i år åbnede tre vekslingsbutikker i Københavns Lufthavn og sit 14.9 pct. gebyr på valutavekslinger, har kunderne forvekslet dem med Forex, som har 80 nordiske butikker. Forex har været i Danmark siden 1994 og har ni butikker. Senest er der åbnet i Billund Lufthavn.



Københavns Lufthavn har fået flere klager over Forexchange og også betegnet bureauets praksis som ”vildledning,” men alligevel får det lov til at fortsætte.



“Der er ingen tvivl om, at Forexchanges negative forretningsmetoder smitter af på os. Hver gang Forexchange er omtalt i medierne stiger antallet af henvendelser til os fra deres utilfredse kunder. I disse tilfælde kan vi forklare, hvordan det hænger sammen. Men hvad med de, der resignerer og derefter vælger uden om navnet Forex?” spørger Maria Åberg Jensen.



Situationen er uholdbar for Forex. I Forex opererer med kurser, der som oftest er lavere end bankernes, og der ikke gebyr ved valutakøb og tilbageveksling, hvis man har gemt sin kvittering, ellers betales 25 kr. i gebyr.



”Vi overvejer et retsligt opgør med Forexchange,” siger Maria Åberg Jensen fra Forex.

Skrevet af