Lufthavn flirter med kvinderne


Københavns Lufthavn tager nu kampen op for at vinde titlen tilbage som den mest populære lufthavn i Europa. Der skal ombygninger til. Og for at starte de helt rigtige butikker på de rigtige steder, har lufthavnen lavet et undersøgelse blandt kunderne, hvor der er skarp fokus på, hvad de rejsende gerne vil opleve, når de træder ind i af døren.

Undersøgelsen har vist, at der er fem kundegrupper med vidt forskellige behov. Nogle elsker at snuse rundt i butikkerne, spise et dejligt måltid og se på arkitekturen, mens andre har planlagt deres indkøb hjemmefra.
”Det har en betydning for, hvordan butikker og brands skal placeres i forhold til hinanden,” forklarer Henrik Busch, underdirektør i Københavns Lufthavn.

Derudover har undersøgelsen vist, at andelen af kvinder, der rejser fra lufthavnen, er vokset til 47 procent og samtidig står for 58 procent af salget i lufthavnens butikker. Derfor vil lufthavnen i højere grad satse på kvinderne med blandt andet flere butikker med tøj, sko og accessories.

Børsen, d. 28. marts 2007

Skrevet af