Bravo Tours på kurs mod nyt millionoverskud

På pressemøde onsdag sagde Bravo Tours’ adm. direktør, Peder Hornshøj, at regnskabet for 2006 ville blive ganske pænt.

Men Muhammed-krisen har kostet. Især er der tabt på Tunesien, hvor Bravo, da Udenrigsministeriet frarådede rejser til landet, stod med udsolgte fly og flere ugentlige afgange, som måtte aflyses.

Tyrkiet havde heller ikke, grundet krisen, kunne bidrage positivt til det økonomiske resultat.



Imidlertid har samarbejdet i islandske Primera Travel Group, som Bravo Tours er ejet af, udviklet sig. Således er der i dag tæt samarbejde ved indkøb af hotelsenge og et vist samarbejde på IT-fronten.



Men på flyfronten har det vist sig, at det ikke var nogen fordel at stå med en mulig ordre på 400.000 flypladser, derfor er man vendt tilbage til, at hvert selskab i gruppen forhandler individuelt, fortalte Peder Hornshøj – uden at lægge skjul på sin undren over dette.



I 2007 regner Bravo Tours med at sælge 125.000 rejser, en vækst på 25 % i forhold til 2006.

Der er en række nye rejsemål, herunder rundrejser i Kina, Thailand og Malaysia.



Poul Hedemann

Skrevet af