TV-program afdækker skandale-service hos flyselskab

TV2 programmet Basta afdækkede i går aftes alvorlige svigt i kundeservicen hos flyselskabet Alitalia. Programmet dokumenterede bl.a. at selskabet lyver om klagefrister, at der tages dårligt hånd om forsvundet bagage, at selskabet uretmæssigt henviser sine rejsende til handlingselskabet, og at der er blevet rettet i svarbreve til kunderne for at dække over fejl, begået af flyselskabet.

Alitalias danske chef Klaus Henriksen, afviste i TV-programmet, at der skulle være tale om mange fejl. Henriksen forklarede, at en intern revision hos Alitalia havde afdækket ”en håndfuld tilfælde” hvor kunderne var blevet kompensereet. Klaus Henriksen afviste også, at kunder havde modtaget en økonomisk kompensation – efter først at have fået afslag fra flyselskabet – fordi TV-journalisterne var gået ind i sagen. ”I kampens hede er der desværre sket et par smuttere” vurderede Alitalia-chefen.

TV-programmet bragte også interviews med bl.a. direktør i Danmarks Rejsebureau Forening, Lars Thykier, der betegnede Alitalias opførsel som ”beskæmmende”.

Skrevet af