Cruise Baltic ‘Årets destination’ 2007

På Seatrade Europe i Hamburg i disse dage, er årets krydstogtpriser uddelt. Seatrade Insiders pris som ’Årets destination’ gik til Cruise Baltic, et netværk af 25 destinationer rundt om Østersøen, der siden 2004 har haft succes med at markedsføre sig som én destination over for det internationale krydstogtmarked. Prisen gives til en destination ’som har foretaget bemærkelsesværdige forbedringer hvad angår faciliteter eller infrastruktur inden for krydstogtturisme i løbet af de sidste 12 måneder’. Cruise Baltic var en af de tre finalister, der var nomineret til at vinde prisen, sammen med Dubai Tourism og Kent Cruise Connection Partnership.

I motivationen fra dommerkomiteen lød det:
Cruise Baltic er et meget unikt samarbejde, som på meget kort tid har udviklet sig til en succes. På blot tre år har projektet vist, at det betaler sig at arbejde sammen.

Cruise Baltic vandt tidligere på året HBH Marketingprisen for sin unikke integration af branding, markedsføring og udvikling af Østersøregionen som krydstogtdestination. Det er HBH-Fonden og Copenhagen Business School, der uddeler prisen.

Skrevet af