Austrian til Chicago

Samtidig kommer der fra april flere B777-flyvninger på selskabets allerede eksisterende ruter til New York, Tokyo, Bangkok, Washington og New Delhi.



Til februar får Austrian endnu en Boeing 777.

Den skal bl.a. bruges til den kommende rute til Chicago som åbner til april med fire flyvninger om ugen – fra juni bliver der daglig forbindelse med Airbus 330 mellem Wien og Chicago, hovedlufthavn for Austrians Star Alliance-partner, United Airlines. Austrian bruger bl.a. også Airbus 330 på sin rute til canadiske Toronto.



Fra sommerprogrammet næste år øges betjeningen af

New York til ti ugentlige flyvninger, stigende til 13 i højsæsonen, mens der bliver flere sæder på Washington DC med indsættelse af Boeing 777 – DC er også et hub for United.



På Asien overvejer Austrian en rute til Pakistans kommercielle centrum, Karachi. Ligesom der påtænkes en tredje destination i Indien.



Austrian udvider i denne tid sin berømmede Business Class på langruterne med stadig flere stole – de såkaldte lie-flat sæder. Senest til næste sommer har alle selskabets Boeing 777 og Boeing 767 de nye sæder.



Alene på Boeing 777’erne har Austrian 49 business class-sæder efter ombygningen – før var der 42. Der skaffes plads til de ekstra sæder ved at fjerne op til 30 stole på økonomiklasse, således at der fremover er 260 sæder på flyets økonomiklasse.



Sommerprogrammet på langruterne taler også om seks ugentlige flyvninger til Tokyo og dagligt til Bangkok og New Delhi, mens der bliver fem ugentlige flyvninger til selskabets anden destination i Indien, Mumbai (Bombay). Ydermere har Austrian en ugentlig tur til Kathmandu.



Den kommende vinter udbygger Austrian sin betjening af varmt-vejrs destinationer.

Colombo på Sri Lanka samt Maldiverne får besøg fra Wien tre gange om ugen; der bliver to ugentlige ture til Phuket, mens Mauritius har en ugentlig frekvens.



HB

Skrevet af