Boomende passagertal hos Thai Airways i Danmark

”Selv om vi sammenligner med samme periode sidste år med SARS osv., er passagertallene er fantastiske. Flyene er fyldte, mellem april og juni havde vi 50% flere passagerer sammenlignet med andet kvartal i fjor.”



Det siger en tilfreds salgsdirektør for Thai Airways i Norden, Flemming Sonne (billedet), til Take Off.



Han er samtidig glad for det nye system, Star Alliancen-selskabet i april indførte til og fra Skandinavien – Business Class blev til Business Economy de Luxe, mens Business Class-passagerene nu for samme pris mellem København og Bangkok flyver på selskabets Første Klasse, Royal Executive.



”Vi har 18 sæder på Første Klasse, og det går rigtig godt med at sælge det tilbud,” siger Sonne. Han medgiver dog, at det kniber lidt med Business Economy, hvor passagererne for en ekstra skilling sidder på de meget mere magelige Business Class- sæder. Dem er der 62 af på hver B747-afgang. ”Jeg synes det er det bedste tilbud på markedet. Vi får mindre ind på sæderne på Business Economy, til gengæld er der flere passagerer, så det mere end kompenserer,” siger han.



Thai Airways og rejsebureauerne kan nærmest sælge alle flysæder – og kunne godt bruge den syvende B747-afgang mellem Bangkok og Københavns Lufthavn; den sjette kom sidste efterår.



”Som det ser ud nu, får vi formentlig den syvende B747 fra Københavns Lufthavn fra vintersæsonen næste år, altså 2005,” siger Flemming Sonne.



Thai Airways’ passagerer skal primært til Thailand, men de fem største videreforbindelser fra København via Bangkok er til Australien, Vietnam, Malaysia og Kina. ”Mange bruger Bangkok som det, lufthavnen også er, et af Østens allerbedste hubs – og fra 29. september næste år åbner Bangkok sin helt nye lufthavn,” siger Flemming Sonne.



Ændringerne gælder kun Thai Airways’ flyvninger mellem Skandinavien og Bangkok.

Skrevet af