Danmark som partnerland i 2013

Danmark bliver årets partnerland på Ferie for Alle i perioden 22.- 24. februar 2013. For turistbranchen betyder samarbejdet, at man i 2013 får en god markedsføringsplatform.

 

"Dansk Turismefremme ønsker at sikre synlighed af det danske ferieprodukt overfor danskerne", siger

formanden, Anne-Mette Knattrup. For Dansk Turismefremmes medlemmer betyder det øget profilering af lokalområder og presseomtale før, under og efter feriemessen.

 

Ferie for Alle vil byde på nye tiltag, som eksempelvis et nyt temaområde med fokus på danske storbyer, flere aktiviteter i hallen og en separat stand til Dansk Turismefremme og Aktiv Danmark, som også indgår i samarbejdet.

 

"Der har været tradition for, at udenlandske konkurrenter er profileret som partnerlande i forbindelse med Ferie for Alle. Derfor er vi glade for, at valget i år er faldet på Danmark, da det betyder et styrket kendskab til de mange danske ferieoplevelser," lyder det fra Dansk Turismefremmes formand.

 

"Traditionelt er Danmarkshallen på messen meget besøgt. Derfor er det oplagt at gøre vores eget land til partnerland", siger projektleder Anders Ladefoged Mortensen, MCH.  I 2012 blev Ferie for Alle besøgt af over 66.000 og MCH Messecenter Hernings egne undersøgelser viser, at 20% af de besøgende købte et ferieprodukt på messen. 27% forventedes at købe et ferieophold i Danmark efter deres besøg på messen.

Skrevet af Flemming Juul