Dansk firma skal lære amerikanske hoteller kundeservice

Og nu har firmaet taget et stort skridt ind på det amerikanske marked.
 
”Amerikanske hotelmedarbejdere er drevet af drikkepenge og et service-DNA, vi danskere ikke har. Bagsiden af medaljen er, at de ofte tænder for en båndoptager uden at interessere sig nok for, hvad gæsterne siger,” siger direktør Leon Birdi fra Hotelbooster.dk

 
Leon Birdi har i 10 år hjulpet hoteller i Danmark og Sverige med at tjene flere penge. Erfaringerne viser, at alle hoteller kan tjene flere penge ved at planlægge mersalget og justere servicen overfor gæsterne. Derfor har Hotelbooster nu indledt offensiv mod amerikanske hotelejere. Og amerikanerne er lydhøre overfor det danske koncept.

 
“Hoteldirektørernes udfordringer er de samme som på vores side af Atlanterhavet. Deres mellemledere er suget ned i driften og derfor mangler de at strukturere, fokusere og prioritere mersalget. Derudover er mellemlederne ofte ikke dygtige nok til at kommunikere og lede medarbejderne,” siger Leon Birdi på baggrund af mere end 6.000 opkald, som et telemarketingfirma har foretaget til amerikanske hoteller.
 

I USA er virksomhedens telemarketingfirma i gang med at kontakte en stor del af de 60.000 amerikanske hoteller. De bliver tilbudt bøger, case-studies og telefonisk coaching.

“Vi har landet flere ordrer og er i

 gang med at træne de første par hoteller. De færreste tror, at danskere kan lære amerikanere om salg og service. Men vi rammer lige ned i de udfordringer, de har og derfor vil de have mere,” siger Leon Birdi, der grundlagde Hotelbooster i 2000.

 

Skrevet af redaktionen