Dansk-svensk samarbejde

”Vi udveksler idéer og erfaringer for at styrke hverandres organisationer. Et meget godt eksempel på godt netværkssamarbejde”, sammenfatter Leif Christiansen, adm. direktør for Danske Konferencecentre.

 

”For nogen tid siden startede vi med at udveksle idéer med Svenska Möten og det viste sig, at vi har mange organisatoriske ligheder. Vi har ens holdninger til markedet og samme relationer til vores kunder. Samtidig er der forskelle i organisationerne og der har vi meget at lære af hinanden”.

 

Danske Konferencecentre og Svenska Möten er medlemsorganisationer som også arbejder med fælles markedskommunikation.

 

”Vi har studeret svenskernes forretningsaftaler og overvejer hvordan vi kan introducere lignende aftaler her i Danmark. Svenskerne har på sin side studeret hvordan vi arbejder med klassificering af kundebedømmelse som er en bærende del i vores virksomhed”.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.