Danske Destinationer giver ny servicering af turister

”Man skal ikke nødvendigvis nedlægge eksisterende bureauer, men kigge på gæsternes behov og sammensætte muligheder, som bedst opfylder behovet”, siger Danske Destinationers formand, turistchef Hans-Jørgen Olsen, VisitOdsherred.

 

Det har medlemmerne af Danske Destinationer taget konsekvensen af, og er nu ved at implementere nye modeller for turistservice og – information i landets største turistområder.

 
”Danske Destinationer arbejder med at modernisere turistinformationen, så den er i overensstemmelse med turisternes behov. I den sammenhæng skal vi udnytte de nye digitale muligheder og indgå i tæt samarbejde med de aktører, som har gæsterne. Det traditionelle turistbureau skal betragtes som én blandt mange muligheder,” siger Danske Destinationers formand, turistchef Hans-Jørgen Olsen.

 

Medlemmerne af Danske Destinationer har taget initiativer, der drejer sig om at udnytte nye muligheder for at tilgodese nutidens turisters behov. Et eksempel er Destination Ringkøbing Fjord, som har udviklet det nye interaktive turistbureau.

 

”Turisterne stiller nye krav til servicering, derfor har vi introduceret det interaktive turistbureau, hvor turisterne kan få information om vort område, også uden for normal åbningstid. De nye bureauer er indrettet med touch-skærme, hvor turisterne selv kan finde oplysninger om området og dets attraktioner, overnatningsmuligheder m.v., men man kan også med webcam-teknologi stille spørgsmål til vore medarbejdere, som i højsæsonen vil være på vagt om aftenen,” siger turistdirektør Ole T. Bøndergaard fra Destination Ringkøbing Fjord.

 

Skrevet af redaktionen