Danskerne glade for billige luksushoteller

Grand Hotel Sol Y Mar på Costa Blanca er et af de luksushoteller, som Secret Escapes samarbejder med.

Hotelportalen Secret Escapes har succes med at formidle hoteller i luksusklassen med store rabatter og
forventer øget vækst i 2017.

”Danskerne er enormt prisfølsomme. Det er en fordel for os, da vi tilbyder high-end-hoteller til markedets laveste priser,” siger Ognjen Zeric, managing director for Secret Escapes i Skandinavien, Tyskland, Østrig, Schweiz og Benelux.

”Det danske marked er interessant for Secret Escapes fordi mange danskere har købekraften til at købe vores ydelser. De efterspørger inspirerende kvalitetsferier og går meget op i, at det ikke må være for dyrt. Det spanske marked er ti gange større end det danske, men antallet af potentielle medlemmer er markant lavere. Derfor er Danmark et vigtigere marked for os end det spanske.”

Danskerne har taget godt imod konceptet. I 2016 øgede Secret Escapes sin omsætning i Danmark med 38% i forhold til 2015. I år forventer selskabet at øge salget med 70%.

Det er ikke kun antallet af danske medlemmer, Secret Escapes arbejder på at øge. Portalen vil også gerne sælge hotelophold fra flere danske hoteller: ”Vi skal være større på to parametre. Flere danskere skal bruge vores tjeneste til at finde deres drømmehotel, og vi skal samarbejde med endnu flere danske hoteller, der lever op til vores standarder,” siger Ognjen Zeric

”Der er færre fire- og femstjernede hoteller i Danmark end i andre lande, vi opererer i. Til gengæld er der mange hoteller, som tilbyder inspirerende ophold på andre parametre. Dem har vi god erfaring i at samarbejde med. Det kræver blot, at vi er mere kreative i vores udvælgelse.”

Secret Escapes blev lanceret i 2011 og solgte i 2016 hotelophold til 24.000 danskere.

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.