Passagernavn for langt for Ryanair

Hedder man Örtegren-Kärjenmäki til efternavn er det ikke en god idé at rejse med Ryanair.



Det måtte indehaveren af efternavnet sande efter en mislykket hjemrejse fra London Stansted til Skavsta lufthavnen ved Stockholm, skriver Dagens Nyheter ifølge Travelbroker.dk



Passageren, Ulrika Örtegren-Kärnjenmäki, havde booket sin billet på Ryanairs hjemmeside og selv printet sit boardingpas.



Ved hjemrejsen fra Stansted stregkoden i billetten ikke læses, så passageren blev henvist til Ryanair i lufthavnen. Her resulterede en lang kø i, at den rejsende og en medpassagerer mistede deres fly. Det kostede en ekstra overnatning samt nye billetter den følgende dag.



Næste dag blev passagerer igen stoppet i sikkerhedskontrollen, men fik denne gang forklaringen på problemet. Efternavnet indeholdt over 16 karakterer, hvilket er det maksimale antal i Ryanairs bookingsystem.



Herudover havde passageren fejlagtigt anvendt bogstaverne ö og ä i navnet – uden at billetsystemet på hjemmesiden havde reageret på dette.

Skrevet af