New Orleans’ turistindustri overlever Katrina

Nu er det ved at vende. En opgørelse fra University of New Orleans Hospitality Research Center fortæller, at antallet af turister er steget fra 3,7 millioner i 2006 til 7,1 millioner i 2007.



Men på trods af succesen er der stadig lang vej, og der skal megen arbejde til, før turistindustrien er tilbage på niveauet, det lå på, før Katrina slog til.



“In 2007 bad vi alle om at komme og besøge os – hvordan de nu end havde lyst til det, på konventionelle og ukonventionelle måder,” sagde Sandra Shilstone, direktør for det nyoprettede New Orleans Tourism Marketing Corporation.

“Vi lærte igennem research, at vi havde brug for at nå ud til så mange mennesker som muligt på så kort tid som muligt. Og vi vil blive ved med at arbejde, igennem marketing, pr og internet, for at få turisterne tilbage hertil.”



Og turistindustrien I New Orleans fik en stærk start på året 2008 med en NBA-All Star kamp, Mardi Gras og flere store kongresser og festivaler igennem året.




Skrevet af