På mødet i morgen fremlægger WoCo sine planer for den internationale markedsføring af København i 2009.
”2007 var endnu et rekordår for turismen i hovedstaden. Men faktum er, at vi taber markedsandele til andre storbyer. Stockholm og Helsingfors skruer voldsomt op og investerer i byudvikling og markedsføring. Det tvinger os til at gøre det endnu bedre, for at få andel i turismens internationale vækst, siger WoCo’s salgs- og marketingdirektør, Ole Andersen, og tilføjer:
”I det ny projekt lægger vi op til at en bred kreds af private og offentlige parter sammen markedsfører København i deres internationale kommunikation. Det er simpelthen nødvendigt, hvis vi vil blive hørt i verden.”
2009 bliver begivenhedernes år for København med bl.a. det europæiske fodboldforbunds kongres, den olympiske IOC-kongres, World Outgames og FN’s klimatopmøde.
”Disse verdensbegivenheder er unikke for at markedsføre København, så gevinsterne kan høstes af de mange ressourcer, det har kostet at bringe dem hertil. Bag det nye initiativ ligger også, at der i disse år i København investeres milliarder i nye mødefaciliteter og hoteller. Hvis ikke investorerne skal brænde fingrene, er det helt nødvendigt med en ekstraordinær salgs- og markedsføringsindsats,” siger Ole Andersen.
Wonderful Copenhagen opgraderer også markedsføringen af København på digitale medieplatforme. Fx kan man nu på youtube.com/wonderfulcopenhagen som noget nyt se Københavnerfilm produceret af WoCo.
Der er gratis adgang til mødet i morgen, fredag, mellem kl. 9.15-13 på Østre Gasværk på Østerbro.
Tagget med: Wonderful Copenhagen