Debatmøde om rejsebranchens medier

Det sker på PATA’s fyraftenskonference 13. april kl. 17.30-20 på Hotel Imperial i København.

 

Nye magasiner, kreative samarbejder og online-satsninger har været blandt reaktionerne på en rejse- og mediebranche i krise. Men er der plads til Stand By/Take Off, Vagabond, dagbladene og rejsebøgerne i en medieverden, der skal være loyal overfor læsere og annoncører, spørger PATA.
 

Et intenst udskilningsløb er i gang blandt medierne i den danske rejsebranche. Branchemedier som Stand By/Take Off og Vagabond har indgået samarbejde med store billetformidlingsportaler, og de ”gamle” dagblades rejsesektioner har kastet sig ud i alt fra e-magasiner til alliancer med rejsebogsforlag.

 

Spørgsmålet er, hvem der får held til at etablere sig som rejsebranchens dominerende medie for forbrugere og annoncører. Og er der plads til mere end ét stort medie i den danske rejsebranche om fem år, spørger PATA.

 
PATA’s konference sætter 13. april rejsebranchens dominerende medieaktører stævne. Her deltager bl.a. cheferne for Vagabond, Christian Adamsen, Stand By og Take Offs Christian Peschardt, Rejseliv/Berlingske, Politiken/Turen går til, Momondos Martin Lumbye og Travelmarkets Ole Stouby.

Karin Gert Nielsen, formand for PATA Danmark, understreger behovet for udvikling i de traditionelle rejsebranchemedier, men også dialog og samarbejde på tværs i branchen: ”Netværk, partnerskaber og dialog er vejen gennem krisen. Rejebranchemedierne er pt. igennem en interessant udvikling,” siger hun.

PATA beskæftiger sig som turistorganisation med alle former for produktion, salg og leverancer til Stillehavsområdet. PATA i Danmark arrangerer workshops, gå hjem møder, road shows og debataftener.

 

Deltagelse i arrangementet 13. april er gratis. Tilmelding skal ske senest 1. april. PATA har udsendt indbydelsen.

 

 

Skrevet af Redaktionen