Den Blå Planet runder to millioner gæster

den blå planetI påsken kom gæst nummer to millioner gennem indgangsdørene til oplevelserne blandt de majestætiske hammerhajer og legesyge havoddere.

”At vi har kunnet fastholde vores position blandt Danmarks mest besøgte attraktioner – også efter at nyhedens interesse har fortaget sig – viser, at vi har skabt en oplevelsesdestination i absolut topklasse,” siger adm. direktør Dorte Gleie.

Siden åbningen har Den Blå Planet blandt andet sagt goddag til så forskellige beboere som havslanger fra Australien og havoddere fra Alaska. Der er udviklet nye koncepter for fortællinger og rundvisninger, så gæsterne hele tiden overraskes med nærværende oplevelser.

Der er adskillige nye tiltag på vej. Der er planer for nye dyr, foredragsrækker og flere nye udendørsaktiviteter. I 2013 blev det besluttet at udskifte hele den faste formidling af artsskilte, grafik mm.  Den udskiftning til 14 millioner kroner nærmer sig nu sin afslutning, og det forventes, at den nye udstilling er klar til sommer, så gæster mødes af digitale skilte, en ny og redesignet app og nye, interaktive installationer.