Det bliver flypassagererne sure over

En forbrugerundersøgelse blandt 2.000 amerikanske flypassagerer viser, hvad de rejsende bliver mest forbandede over ved flyselskaber og lufthavne.

 

Et irritationsmoment er også, skriver The New York Post, at flyselskaber er dårlige til at informere ved forsinkelser. Dårlig information ligger højere på listen end utilfredshed med flyforsinkelser.

 

De medvirkende i undersøgelsen fra Consumer Reports National Research Center rangerede de forskellige irritationsmomenter ved flyrejser på en skala fra 1 til 10, hvor 10 var det værste.

 

1. Bagage-afgifter (8,4)
2. Andre ekstra-afgifter (8,1)
3. Grove eller uhjælpsomme ansatte (7,7)
4. Umuligt at få fat på en repræsentant for flyselskabet (7,6)
5. Dårlig kommunikation om flyforsinkelser (7,1)
6. Medpassagerer, der breder sig ind over ens flysæde (7,0)
7. Flyforsinkelser (6,8)
8. Medpassagerer for megen kabinebagage (6,7)
9. Lang ventetid ved bagagebåndet (5,9)
10. Lang ventetid ved sikkerhedskontrol eller check-in (5,2)
11. Ingen snacks (5,1)
12. Grædende eller uregerlige børn (4,9)

Skrevet af Henrik Baumgarten