Digitalisering påvirker lokal turismeudvikling

frisk_fra_trykDansk Turismefremme udgiver håndbogen ’Den Moderne Turismeorganisation’ som inspiration til udvikling af de lokale turismeorganisationer.

Organiseringen af turismen gribes an på nye måder, og de lokale turismeorganisationer kæmper for at vise, at turisterhvervet har et stort vækstpotentiale.

De lokale turismeorganisationer har været bygget op omkring gæsteservice. Det fysiske møde med gæsten og den personlige vejledning har været i centrum. Men digitaliseringen har udfordret det fysiske møde og dermed også serviceopgaverne. Digitaliseringen har flyttet fokus i turismeorganisationernes hverdag og giver nye muligheder.

Dansk Turismefremme vil give de lokale turismeorganisationer redskaber til at udnytte digitaliseringens muligheder. Derfor stiller håndbogen skarpt på strategisk udvikling og økonomisk bæredygtighed, gæsteservice 2.0, destinationsmarkedsføring og destinationsbranding. Bogen giver konkrete modeller og hjælperedskaber.

’Den Moderne Turismeorganisation’ kan bestilles eller downloades på Dansk Turismefremmes hjemmeside