Disney til kamp mod junk food

Koncernen vil stoppe med reklamer for dårlige madvarer på sine TV-kanaler og hjemmesider. Det sker efter en beslutning i The Walt Disney Company om at gå ind i kampen mod fedme. Fra 2015 er det slut med reklamer for burgere og pizzaer på koncernens TV-kanaler og hjemmesider, skriver nyhedsbureauet AFP ifølge avisen.dk.

 

Koncernen oplyser, at alle reklamer på Disney Channel, Disney XD, Disney Junior og Radio Disney, samt Disney-ejede hjemmesider skal opfylde alle virksomhedens egne ernæringsretningslinjer, som følger regeringens retningslinjer, promoverer frugt- og grønsagsindtag, kræver grænser for kalorieindholdet og grænser for indholdet af mættet fedt, salt og sukker.

 

Desuden har Disney planer om at indføre et ’Mickey-mærke’, der skal fungere som retningslinje for, hvilken mad og menuer, de besøgende roligt kan sætte tænderne i set fra et ernæringsmæssigt synspunkt, når de besøger enten et Disney-land eller en Disney-butik.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.