Disney til kamp mod junk food

Koncernen vil stoppe med reklamer for dårlige madvarer på sine TV-kanaler og hjemmesider. Det sker efter en beslutning i The Walt Disney Company om at gå ind i kampen mod fedme. Fra 2015 er det slut med reklamer for burgere og pizzaer på koncernens TV-kanaler og hjemmesider, skriver nyhedsbureauet AFP ifølge avisen.dk.

 

Koncernen oplyser, at alle reklamer på Disney Channel, Disney XD, Disney Junior og Radio Disney, samt Disney-ejede hjemmesider skal opfylde alle virksomhedens egne ernæringsretningslinjer, som følger regeringens retningslinjer, promoverer frugt- og grønsagsindtag, kræver grænser for kalorieindholdet og grænser for indholdet af mættet fedt, salt og sukker.

 

Desuden har Disney planer om at indføre et ’Mickey-mærke’, der skal fungere som retningslinje for, hvilken mad og menuer, de besøgende roligt kan sætte tænderne i set fra et ernæringsmæssigt synspunkt, når de besøger enten et Disney-land eller en Disney-butik.

Skrevet af Flemming Juul