(DK) Travel Trade Manager for Rejselandet Tyskland


Vil du være med til at markedsføre danskernes foretrukne rejseland?

Tysk Turist Information er den danske afdeling af Deutsche Zentrale für Tourismus e.V., som har til opgave at markedsføre Tyskland som rejseland i ind- og udland. Med en markedsandel på hele 27% af alle danske rejsende er Tyskland suverænt danskernes foretrukne rejsemål. Turistkontoret i København er ansvarlig for bl.a. det danske marked, og i den forbindelse søger vi en fuldtidsmedarbejder til at varetage vores salgsafdeling.

Arbejdsstedet er beliggende centralt i København, og vi har flekstidsordning. Tiltrædelse snarest muligt.

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • Udarbejdelse af strategi for information og samarbejde med rejsebranchen
  • Planlægning og projektstyring af salgsfremmende aktiviteter, der understøtter den lagte strategi
  • Salg af deltagelse i relevante kampagner til rejsebranchen og kommercielle partnere
  • Ansvarlig for et opdateret CRM system og en stærk KAM(Key Account Management) liste, med de vigtigste partnere
  • Redaktion af B2B nyhedsbreve og anden kommunikation med rejsebranchen
  • Planlægning og projektledelse af diverse kampagner med rejsebureauer og OTC
  • Etablering af netværk til kommercielle partnere og planlægning og projektledelse omkring kampagner med disse
  • Budgettering og controlling af ovennævnte aktiviteter
  • Kontakt med vores finske agentur og koordinering af aktiviteterne på det finske marked
  • Andre administrative opgaver som f. eks pleje af vores lokale IT- og telefonsystem og ansvar for det lokale lager

Profil

  • du er en empatisk ”netværker”, der er vil udvikle dig til at blive en respekteret profil i den danske rejsebranche
  • du er kollegial og respekterer og hjælper gerne dine kolleger
  • du er god til at udvikle ideer i et team og i stand til at realisere ideerne med dine kolleger
  • du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, gerne indenfor rejsebranchen, og du har nogle års erfaring fra rejsebranchen
  • du har erfaring med projektledelse af events og workshops
  • du har viden og erfaring med digitale aktiviteter og kampagner
  • du har administrativt overblik og er indstillet på, at ovennævnte opgaver er forbundet med en vis mængde administration, såvel i den indledende som den afsluttende fase
  • du er fortrolig med Office-pakken og vil let kunne sætte dig ind i vores interne databasesystemer
  • du taler og skriver dansk, og du behersker engelsk og især tysk på et rimeligt højt niveau
  • Stillingen er forbundet med en del rejseaktivitet i Danmark, Finland og Tyskland

Hos Tysk Turist Information får du

  • et spændende og alsidigt job, med mulighed for i høj grad at præge indholdet
  • mulighed for at arbejde i et internationalt arbejdsmiljø, med kolleger fordelt på 32 kontorer, der markedsfører Rejselandet Tyskland på 50 markeder over hele verden
  • masser af kontakter i rejsebranchen i Danmark og Finland
  • mulighed for at arbejde sammen med kollegerne i Sverige og Norge
  • en dansk kontrakt, med en løn, der forhandles individuelt

Tysk Turist Information i Danmark har 7 engagerede medarbejdere, der arbejder med markedsføringen af Rejselandet Tyskland på det danske og finske marked. Vi analyserer og opbygger viden om danskernes og finnernes rejsemønster og ideudvikler kampagner, der er rettet mod relevante målgrupper. Kampagnerne finansieres delvist af vores eget budget, delvist af tyske og danske samarbejdspartnere. Kontoret i København er samtidig regionskontor for Nordøsteuropa, som indbefatter Rusland, Polen, Finland, Norge, Sverige og De Baltiske Lande.

Ansøgning:
Spørgsmål til stillingen rettes til turistchef Bo Schou Lauridsen, bo.lauridsen@germany.travel, direkte tlf. 33436818.
Ansøgningsfristen er den 28. Februar 2019. Der vil løbende blive indkaldt til ansættelsessamtaler.

Din ansøgning med CV og øvrige relevante papirer bedes sendt til:
Turistchef Bo Schou Lauridsen, bo.lauridsen@germany.travel, Mrk.  ”Trade Manager”

Alle henvendelser og ansøgninger behandles fortroligt.

Udløber: 28.02.2019