S: Lettere at fortryde køb af rejser



Hvis der er problemer med rejsen kan også være svært at gennemskue, hvor du skal klage. Men det vil Socialdemokraterne nu lave om på. Det skriver Politiken.



I går kunne forbrugermagasinet Kontant fortælle om danskere, der havner i en klemme fordi rejseselskaberne har lavet fejl på deres flybilletter.



Det bør ikke kunne ske, mener Benny Engelbrecht, der er forbrugerordfører for Socialdemokraterne.De kommer nu med et udspil, der skal gøre reglerne for køb af flybilletter forbrugervenlige, og klagesager lettere.



”Der skal være en fortrydelsesret på køb af rejser, så man ikke er fanget i det øjeblik, man trykker “ja tak”. Man skal have mulighed for at rette for eksempel et navn, hvis det er blevet tastet forkert,” siger han.



I øjeblikket er der tre forskellige steder, man kan henvende sig herhjemme, hvis man vil klage over problemer i forbindelse med en rejse.



”Som det er i dag, er det fuldstændigt uoverskueligt, og det vil vi godt have gjort noget ved. Vi vil gerne oprette et samlet klagenævn,” siger Benny Engelbrecht.



Udspillet skal nu drøftes med regeringen og de øvrige partier.

Skrevet af