Turoperatører indtager gæsternes iPod’s



Ifølge tv-kanalen MSNBC har flere internationale cruise-selskaber allerede udviklet meget på produktet, og flere selskaberne tilbyder nu iPods, der på forhånd er fyldt med informationer om skibets udsmykning og destinationer undervejs, samt podcasts med musik, rejseinformationer eller guides, der er indtalt af populære radioværter.



Mulighederne er mange, og specielt de integrerede tour-pakker er populære. Her får gæsterne både mulighed for at se destinationen på et kort, høre et kommentatorspor med de historiske perspektiver og få tips til de enkelte attraktioner.



Trenden er interessant for turoperatørerne, da iPod er blevet allemandseje, og derfor giver mulighed for at komme helt tæt på gæsterne på deres præmisser – uanset hvilket område vi taler om.



Hvor store muligheder, der er i trenden, er dog vanskeligt at spå om, men fremtiden vil vise, hvad turoperatørerne kan bruge den til, og hvilke udviklingsmuligheder, der ligger i den.

Skrevet af