Maersk Air lancerer nyt servicekoncept

Fra 1. juli vil Maersk Airs rutepassagerer som, så vidt vides, de eneste i Europa kunne vælge mellem en række kvalitetsmenuer ombord hos på selskabet – maden skal dog bestilles på forhånd via internettet. Maden vil, ifølge Maersk Air, kvalitetsmæssigt distancere sig fra traditionel flymad.



Der er fire hjørnesten i Maersk Air’s nye servicekoncept, der blev præsenteret i går:nye billetkategorier, mad af høj kvalitet erstatter flymad, frit valg mellem flere menuer og online booking af mad.




Også børnene får glæde af det nye koncept med en speciel børnemenu, som også inkluderer legetøj.



NYE BILLETKATEGORIER




Maersk Air introducerer – ligesom KLM for nylig har gjort det – også tre nye billetkategorier:




“Plus” – en fuldt fleksibel og refunderbar billet, hvor de rejsende har adgang til lounges, ekstra bagage, frit valg mellem forskellige menuer ombord med mere.




“Basic” – en billet, som ikke kan ændres eller refunderes efter køb. På “Basic” kan kunden bestille egen menu, men skal betale for maden.


Derudover introduceres “Basic Flex”, en fuldt fleksibel og refunderbar “Basic-billet”.



“Vi forventer, at det nye servicekoncept vil øge kundetilfredsheden og styrke vor position. Netop logiske billetkategorier, god service og fokus på pris efterspørges af den moderne rejsende,” siger rutechef Keld Mosgaard Christensen fra Maersk Air.

Skrevet af