Antallet af flyklager stiger

En ny rapport fra forbrugerorganisationen Forbruger Europa viser, at flyrejsendes klager er fordoblet på et år, og det er primært irske og spanske selskaber, der bliver klaget over.

”Forbrugerne nyder godt af de billige billetter, som konkurrencen i EU har åbnet op for, og det er meget positivt. Men nogle af især de spanske og irske flyselskaber har problemer med at give forbrugerne den hjælp og de ting, som de har krav på, når noget går galt undervejs,” siger lederen for Forbruger Europas afdeling i Danmark, Peter Fogh Knudsen. Klagerne vedrører først og fremmest forsvundne kufferter, aflyste fly og forsinkelser.

Danmark ligger på en niendeplads, når det gælder flyklager. Klageandelen udgør 3 pct., hvilket er langt fra de 24 pct., som Irland topper med.

(Morgenavisen Jyllands-Posten, d. 7. december, 2007)

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.