Vigtigt salgsargument smuldrer

Airbus har lovet sine kunder, at sikkerhedsafstanden for superjumboen A380 bliver den samme som for Boeing 747-400. Imidlertid har FN’s luftfartsorganisation (ICAO) i en foreløbig sikkerhedsbekendtgørelse krævet større afstande for A380. Dermed risikerer Airbus at miste et af sine væsentlige salgsargumenter for superjumboen, som i disse måneder gennemfører flyvninger med henblik på at opnå typegodkendelse fra næste sommer.
(Jyllands-Posten 23.11.2005)

Skrevet af

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.