FLYSELSKABER: En hjemmeside på kinesisk bliver Easyjets 22. Baggrunden er et stigende antal kinesiske rejsende i Europa – deres favoritter hos Easyjet er Paris, Milano og Rom.
Easyjet har netop lanceret en hjemmeside på kinesisk – easyjet.com/cn – for at imødekomme stigende efterspørgsel fra kinesiske passagerer, som flyver med Easyjet og booker billet på easyJet.com
Den kinesiske version af Easyjets hjemmeside vil indeholde samme informationer som Easyjets øvrige hjemmesider, men oversat til forenklet kinesisk.
De mest populære europæiske Easyjet-destinationer hos kineserne er Paris, Milano, Rom, Nice, Barcelona, London, Edinburgh og Belfast.
”Vi har haft en stigning på 25 pct. i vores bookinger fra Kina i forhold til 2012. Efterspørgslen fra Kina og de øvrige BRIK-lande (Brasilien, Rusland, Indien og Kina, red) forventes at stige i de kommende år,” siger Easyjets koncernchef, Caroline McCall.