easyJet lancerer loyalitetsprogram

easyjetDet britiske lavprisselskab starter nu loyalitetsprogrammet Flight Club, som bl.a. vil tilbyde gebyrfri ændringer, prisgaranti, gratis navneændringer og mere fleksibilitet til hyppige passagerer.

Antallet af bookinger foretaget af tilbagevendende kunder, er steget fra 51% i 2010 til 59% i 2015. Det betyder, at 74% af selskabets passagerer vælge at flyve med easyJet igen.

Flight Club er blevet testet i 18 måneder af 15.000 hyppige flygæster og har givet passagererne bl.a. øget fleksibilitet, gebyrfri ændring af bookinger, prisgaranti og et dedikeret kundeserviceteam.

Den type passagerer, der vil få gavn af det nye loyalitetsprogram, er pendlere, samt erhvervsrejsende og dem der har flere bopæle, er i langdistanceforhold eller har familie, der bor andre steder i Europa.

Ordningen bliver indført på hele easyJets europæiske netværk fra begyndelsen af 2016. Passagerer vil blive inviteret, når de opfylder kriterierne, der er baseret på, hvor mange flyafgange, man har booket, og/eller om man har brugt et minimumsbeløb hos easyJet i løbet af en periode på 12 måneder.