easyJet og UNICEF fejrer donation

Lavprisselskabet og FNs børneorganisation, har fejret lanceringen af et unikt branded easyJet-fly for at markere partnerskabet ’Change for good’, som har skaffet over 1 million Euro fra donationer fra passagerer, som hjælper 2,5 millioner af verdens mest udsatte børn fra dødelige sygdomme.

Donationen vil også hjælpe til at beskytte yderligere 3 millioner børn mod blindhed ved livsvigtige A-vitamin-tilskud. Desuden uddannes sundhedspersonale til at levere livreddende hjælp til mødre i Afrika.

easyJets personale er i disse dage iført nissehuer og vil opfordre passagerer til at donere flere penge til UNICEF.

”Vi er henrykte over at have skaffet 1 million Euro. Jeg vil gerne takke vores passagerer, der så gavmildt har doneret til denne vigtige sag, og alle hos easyJet, der har støttet op om indsamlingen,” siger Carolyn McCall, easyJets adm. direktør.

Passagerer kan gøre en forskel for udsatte børn ved at lægge deres byttepenge i specialdesignede poser, der bliver delt ud under rejsen.

Indsatsen er en del af UNICEFs Change for Good-initiativ, som indtil nu har rejst 66 millioner Euro til verdens udsatte børn – i samarbejde med flyselskaber verden over.