Sterling vælger forligsvejen

Sterling betaler sig fra et retligt slagsmål med Forbrugerombudsmanden i en strid om annoncering på nettet.



Sterling har valgt at betale en bøde på omkring 100.000 kroner og indgået et forlig med Forbrugerombudsmanden.



Sagen begyndte, da flyselskabet i forsommeren blev meldt til politiet.



Forbrugerombudsmanden mente, at Sterling overtrådte markedsføringsloven ved at annoncere med priser uden lufthavnsafgifter i en såkaldt ‘lavpriskalender’.



Den sag sætter Sterling nu en stopper for.



»Hvis vi skal ud og køre en retssag, så skulle vi bruge en del penge på advokater. Vi har indgået et forlig om en bødesum, men det kommer ikke til at gå ud over vores priser. Jeg tror, det er omkring 100.000 kroner«, siger Sterlings kommercielle direktør, Michael T. Hansen.



Sterling har flere gange de senere år været i strid med Forbrugerombudsmanden, og den nyankomne direktør vil have stoppet det, så flyselskabet kan fremstå langt mere troværdigt.



» I stedet for at ligge og køre retssager de næste mange år, så har vi sagt, at vi indgår et forlig for at lukke den her sag. Alt hvad vi gør som lavprisselskab, bliver der kigget på. Vi vil fremstå som de mest seriøse i branchen. Nu får vi lukket den af, så vi ikke har mere hængende over hovedet«, siger han til Ritzau.


Skrevet af