Uenighed om rejsekatalogets fremtid

Salget af rejser over Internettet bare stiger og stiger. Jan Lockhart fra Apollo vurderer, at 80 procent af rejserne sælges online i slutningen af 2008. Det vil betyde, at de trykte kataloger forsvinder, mener han. Men markedsføring via nettet er langt fra tilstrækkelig, siger direktør Peder Hornshøj, Bravo Tours.

”I Bravo Tours forventer vi, at 20-25 procent af årets rejser bestilles via vores hjemmeside, men vi er ikke enige med vore de af vore kolleger i charterrejsebranchen, der mener, at de trykte kataloger kan undværes.”

”De farvestrålende billeder på glittet papir skaber jo netop drømmen om den dejlige ferie. Det er ikke kun for at glæde bogtrykkeren, at vi netop har udsendt 150.000 vinterkataloger på 236 sider. Alle vore potentielle gæster skal have et håndgribeligt og overskueligt materiale, der i detaljer fortæller om vore rejsemål. I den separate prisliste kan man overskue alle afrejsedatoer og hoteller på samme side,” siger Peder Hornshøj.

Bravo-direktøren er overbevist om, at mange, der bestiller rejsen via Internettet, er blevet inspireret af kataloget.

”Vores net-booking bearbejdes konstant, så systemet altid er blandt de bedste og mest tilgængelige på markedet. Men den gode personlige service gennem telefonen eller ved skranken, kan ikke undværes.”

Skrevet af

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.